مقاله های آموزشی

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک فرایند زیبایی پوست است که برای درمان مشکلات پوستی مانند جای جوش، جای زخم، ریزش مو و پیری پوست استفاده می شود. بعد از این فرایند، برخی از راهکارهایی که می توانید برای مراقبت از پوست خود داشته باشید عبارتند از:

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

باید:

پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما به مراقبت ویژه ای نیاز دارد تا بهبود پیدا کند و از آسیب هایی که در اثر این فرایند به پوست وارد شده است، بهبود یابد.در ادامه به بررسی باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگمیپردازیم. برخی از راهکارهایی که می توانید برای مراقبت از پوست خود پس از میکرونیدلینگ داشته باشید عبارتند از:

۱- استفاده از مواد ضدعفونی کننده: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما به دلیل ترک خوردن به خطر عفونت قرار دارد. بنابراین، استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل برای پاکسازی پوست بسیار حائز اهمیتاست.

۲- استفاده از محصولات مرطوب کننده: میکرونیدلینگ ممکن است باعث خشکی و ترک خوردن پوست شما شود، بنابراین استفاده از محصولات مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. انتخاب محصولاتی با مواد ترمیم کننده نیز می تواند پوست شما را در بهبود درمان و بازسازی کمک کند.

۳- استفاده از کرم ضدآفتاب: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما به خورشید حساس تر می شود. بنابراین، استفاده از کرم ضدآفتاب با محافظت از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید کمک می کند.

۴- ممنوعیت تماس با آب: پس از میکرونیدلینگ، بهتر است از شستشوی صورت و تماس با آب در اولین ۲۴ ساعت پس از فرایند خودداری کنید. همچنین، از استفاده از استخر، سونا و حمام در اولین روزهای پس از میکرونیدلینگ پرهیز کنید.

۵- استفاده از ماسک صورت: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما به مواد موثر تر و درمانی تری نسبت به قبل حساسیت پیدا می کند. بنابراین، استفاده از ماسک های صورت با مواد طبیعی و مرطوب کننده می تواند به پوست شما کمک کند و بهبود آن را تسریع کند.

۶-استفاده از ترمیم کننده:بعد از میکرونیدلینگ پس از سه روز شما میتوانید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنین تا فرآیند ترمیم پوست و کلاژن سازی سریع تر صورت بگیرد.

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ

نباید:

پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما به مراقبت ویژه ای نیاز دارد تا بهبود پیدا کند و از آسیب هایی که در اثر این فرایند به پوست وارد شده است، بهبود یابد. برخی از راهکارهایی که باید از آنها پس از میکرونیدلینگ پرهیز کنید عبارتند از:

۱- استفاده از مواد شیمیایی: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما حساس تر به مواد شیمیایی مانند حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی، رتینوئیدها و ویتامین C است. بنابراین، بهتر است از محصولاتی با مواد طبیعی و خالص استفاده کنید و از مواد شیمیایی پرهیز کنید.

۲- استفاده از محصولات قوی: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما حساس تر می شود و استفاده از محصولات قوی و خشک کننده مانند تونرهای الکلی و صابون های خشک کننده باعث تحریک پوست و افزایش خشکی آن می شود. بنابراین، بهتر است از محصولات ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید.

۳- انجام فعالیت های سنگین: پس از میکرونیدلینگ، پوست شما نیاز به استراحت دارد و انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش، شنا، سونا و حمام ممکن است باعث تحریک پوست و خطر عفونت شود. بنابراین، بهتر است از انجام فعالیت های سنگین و خسته کننده پس از میکرونیدلینگ خودداری کنید و به پوست خود استراحت کافی بدهید.

۴- لمس کردن پوست: پس از میکرونیدلینگ، بهتر است پوست خود را لمس نکنید و از جمع آوری یا خارج کردن هرگونه جای جوش یا زخم از روی پوست پرهیز کنید. این کار می تواند باعث آسیب دیدن پوست و افزایش خطر عفونت شود.

۵- استفاده از آرایش: پس از میکرونیدلینگ، بهتر است از استفاده از آرایش پرهیز کنید و به پوست خود فرصت بدهید تا به طور طبیعی بهبود یابد. استفاده از آرایش ممکن است باعث تحریک پوست و افزایش خطر عفونت شود. اگر نیاز به استفاده از آرایش دارید، از محصولات غیر کومدون گری و ملایم استفاده کنید و پوست خود را قبل از استفاده از آرایش با مواد ضدعفونی کننده پاک کنید.

۶- در معرض بخار قرار گرفتن صورت: پس از میکرونیدلینگ، بهتر است از قرار دادن بخار بر صورت و استفاده از سونا و حمام داغ پرهیز کنید. این کار می تواند باعث تحریک پوست و افزایش خطر عفونت شود.

۷- استفاده از محصولات روغنی: پس از میکرونیدلینگ، استفاده از محصولات روغنی مانند روغن های حاوی اسانس و روغن های سنتیک می تواند باعث تحریک پوست و افزایش خطر عفونت شود. بنابراین، بهتر است از محصولات مرطوب کننده و غیر روغنی استفاده کنید.

در کل، پس از انجام میکرونیدلینگ، بهتر است به پوست خود مراقبت و توجه کافی داشته باشید و به باید و نباید های بعد از میکرونیدلینگ توجه کنید. همچنین، از فعالیت های سنگین، استفاده از مواد شیمیایی قوی، لمس کردن پوست، استفاده از لوازم آرایش پرهیز کنید و در صورت بروز علائم ناخوشایند، به پزشک خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *